Alla inlägg under oktober 2009

Av Mona - 28 oktober 2009 19:18

  

Vi har sån tur som har en svåger som ställer upp och hjälper oss med tapetseringen.

Här håller han på att tapetsera loftet.

Ska lägga in fler bilder inom kort, måste bara lära mig hur jag gör det på min nya dator.

Kram Mona

Av Mona - 12 oktober 2009 20:43

Nu är det ett tag sedan jag skrev i bloggen.

Här kommer lite nya bilder från bygget. Det har varit en intensiv period med fasadmålning.

Men med mycket goda vänner och en envishet så lyckas vi att måla alla bräder.

Sven-Erik ha satt upp stora delar av fasaden redan.

Bertil spacklar och slipar varje ledig stund och vi har fått hjälp av min svåger och svägerska att börja tapetsera.

Mamma har hjälpt oss att måla infodringen på fönstren. Jag själv får passa upp med fika och mat och att plocka upp allt som ska slängas eftersom.

Innertaket och listningen är helt klart och golvet är snart på plats så vi kan börja skruva ihop köket.

Idag har de grävt för vatten och avlopp och i morgon kommer Jocke och gräver framför garaget så vi kan ställa bilarna där.

Vi har sålt och flyttat ut i från vårat gamla hus. Har fått magasinera kartonger och möbler i Erika gamla hus.

Vi själva bor i en husvagn och det är riktigt varmt och mysigt.

  



 




 


 


 


   


   

Ovido - Quiz & Flashcards